31 Ocak 2017 Salı

Ocakta bitti gitti ?!


İki kişi oluncada kalabalık oluyorsunuz. Sofralarınız , sohbetleriniz , duygularınız , huzurunuz , hayalleriniz , umutlarınız , kavgalarınız ... Ne kadar da yüklü bir hayat yaşıyoruz dimi üstelik atalım da kurtulalım diyemeyeceğimiz kalabalıklarla dolduğumuz... Böyle kalabalık bir pazar geçirdim her şey vardı içimizde :) 


Sonra kalabalığınızı alıp  atalım dedik. Tebessümümüzü yüzümüze yerleştirdik içimizdeki kalabalığı denize attık. Kah güldük kah umutla dolduk kah sustuk. Zaten maviyi görünce konuşmaya gerek yoktu. İşin bir sırrı var çözemedim ...


İçimden bir ses ( yalancıda olabilir beni kandırıyordur belki ama ... ) güzel şeyler olacak diyor. Hazırlıklı ol. Havalar ısınıyor buralarda acaba ondan mı bilemedim.


Geçmişim , şu anım bu kare ! Bildiğiniz Ankara kokuyor. Çeyizim. Anılarım. Sığınağım ... Kitaplar ve mutfak olmasa evde vakit geçiremeyeceğim. Son zamanlarda filmlere de sarmış olabilirim ; Mad max , BFG , Pan , Focus , Doctor Strange , Muhteşem Yedili ... Koca bir Ocak ayı böyle geçti ; okuyarak , izleyerek , sevdiklerim ve kendim için umut ederek...


Hadi geçmiş olsun ; Ocak ayı da bitti. Hayırlarla gel Şubat.

26 Ocak 2017 Perşembe

Galerimdeki Saklı Anlar .


#gününkahvesi fotosu kahvemin dibine bir yudum kala ölümsüzleşti :) Peki o beliren kuş ve ona takılmış minicik bir kalp ne oluyordu. Bulutların aldığı şekiller kadar büyülü idi benim için kahve telvesinden oluşan şekiller ... Hayal gücümü diri tutuyorlardı. Hayal neydi ? Aslı olmayan zihinde kurulan şey...


" Aşk " a inanırım ve bana göre herkesin "aşkı" başka başkadır , herhangi bir şeye karşı da olabilir bir insana karşı da ve her yerdedir. Tanımlamak zorunda değiliz ki . Nedir diye soruyorlar. Hissettiğin bir şey bu bazende gördüğün !Love yazılı kilite odağınızı çekmek isterim. Belli ki birileri aşık.


Anneme ufacık bir tencere dolusu yaprak sarmaların fotoğrafını attığımda ; yeter ki iş başa düşsün o zaman tüm olmazlar olur dedi. Doğru ; bir olmazım başıma gelsin diye beklemeye başladım :)) e birde tarihe not düşmeyelim mi ; ilk defa zeytin yağlı dolma sarmışım ; yakmadan pişirmişim. Tek başıma evi yakarım diyen ben ev çevip çeviriyorum. Şaka gibi.


E bazende mesaileri uzun süren sevgiliye tatlı sürprizi yapıyorsun. Ne hoş oluyor. Sevildiğini hisseden insan hep hoş olur zaten bir deneyin müptelası olursunuz sürpriz yaptığınız kişinin :)))


(Not : Oreolu Brownie tarifi Damy's Kitchen sayfasına aittir. )


Mutlu günler diliyorum.

25 Ocak 2017 Çarşamba

Mutfakta Bir Özge | Fırında Mücver



Birazda kendi gönlümü edeyim dedim ve sebzeli şahane  ; fırında kabak - patates mücver yaptım.  Ben sebzeciyim normalde ama koca resmen tatlı kültürü ekledi hayatıma gerçi yaptığım tüm o keklerden , pastalardan tadımlık yiyorum çünkü çikolata  / tatlı sevmeyen biriyim. :/

Neyse kısır ve mercimek köfteden sonra favorimi size anlatayım yanınada çay demleyin bir akşamı da böyle geçiştirin.

Malzemeler :
 2 kabak ( ama sevdiceğim sevmediği için ben 1 kullandım)
2 patates
Yeşil soğan (ince dilimlenmiş)
Peynir
1.5 su bardağı yada bir kupa Un
1 adet yumurta
Bir paket kabartma tozu
Zeytin yağı
Kara biber , tuz , kekik , kırmızı pul biber

Rendelediğim kabak , peynir ve patatesleri ;Ölçekli ölçeksiz hepsini kardım . Yoğurarak iyice terbiye oldular sonra tepsiye döktüm siz borcama da dökebilirsiniz üstü kızarana kadar fırında tuttum . Sonra afiyetle bir akşam menüsünde mideye indiler :)

Not:
(Okuduğunuz için çoooook teşekkür ederim. Yorum yapan arkadaşlarıma bir bir dönüyorum ama 500 kez okunmuş/tıklanmış - 5 yorum almış yazılarımda o tıklayıp okuyan herkese minnettarlığımı es geçmişim. Tıkladığınız için teşekkürler. )

24 Ocak 2017 Salı

Geçmiş Günlerin Dedikodusu | Pazar.


Bilmediğimiz yollara saptığımız ama kusursuz güzellikle tanıştığımız (Hisarçandır- Akyaka-Saklıköy), 


minik arkadaşlar edindiğimiz ,


karlı dağlardan gelen sular keşfettiğimiz ve misss hava soluduğumuz ,


içimizin çayla dışımızın sobayla ısındığı


bir pazar oldu ! Birlikte ne de güzel oldu :)

21 Ocak 2017 Cumartesi

More Than Just MakeUp | Sleek Kaş Kalemi


Cık cık cık cık ... Vay arkadaş hiç mi yokluğunu hissetmediniz bu serinin insan bir uyarır ! Özgeeeeeeee makyaj yapmıyon mu arada ? İyice mi saldın kendini bi kendine gel falan filan. Cık cık cık .... şaka bir yana bu etiketi unutmuşum gitmiş :) Hatta o kadar uzun zamandır kozmetiğe para yatırmıyorum ki elimdekileri kullanıcam diye sadece olmayanların peşine koştum onları da indirimde bulamadım kazıklı aldım. Hal böyle olunca bir soğuyorsunuz. Yani ben doların kanatlanıp uçmasından sonra kıytırık markaların bile uçuk fiyat seviyelerinde  havalanmasına bozuğum.

Ama Sleek hakkını veren bir marka! Uygun mu ?! Dönem dönem cüzdanımın içine göre değişir ama orta halli fiyatlarını indirimde bulursanız daha bir keyif verici bir marka.


Etikete dönüş yazısı olduğundan girizgah uzun oldu ama söyleyeceklerim daha bitmedi. Kaşlar altın çağını mı yaşıyor yoksa karanlık çağını mı bilemedim ?! Kimisi aldırmıyor orman oluyor kimisi kıl tekniği ile kaş çizdiriyor kapkalın bir kaşa sahip oluyor kimisi de hala incecik aldırıyor. Herkese saygı duyuyorum ama kaş bu yani yüzünüzün karakteri ! Kendini toplasın , şekli yerine gelsin diye bir süre aldırmayabilirsiniz ama sonrasında altını üstünü temizler geçersiniz. Çok boşluklarınız varsa renginize uygun kaş farı ya da kalemleri ile işinizi görebilirsiniz. Kalıp ve tek model omaktan kaçınınız . Sonuçta herkesin yüzü ve kaşı farklı.



Ben nasıl başediyorum peki kaşlarımla ? Çok yoğun kaşlarım yok ! Aldırmazsam dağılıyor ve seyrek görünüyor bende 2 ayda bir aldırıyorum. Boşlukları da sleek kaş kalemi ile dolduruyorum. Yumuşacık sürümü ve güzel renk vermesi ile işimi öyle güzel görüyor ki kalp kalp ♡ Bir ucu kalem diğer ucu fırçası; kullanım kolaylığı ve pratikliği ile her makyajımın demirbaşı bu bir ritüel. Kaşlarıma acı ve kalıcı zarar ve kalıp görüntü vermeden güzelce ilgileniyorum. Madem kozmetiği seviyorsunuz sizde uğraşın ;bir kalıp model kaş yaptırıp yan gelip yatmayın. Atarımı da yaptım kaçtım.

Mutlu haftasonları diliyorum ^_^ 

20 Ocak 2017 Cuma

#OkumaHalleri | 2017/1 - Tek Kelimelik Sözlük - Ali Ural


Bazı kitaplar baş ucu kitabınızdır. Eliniz defalarca gider ! Bazen rastgele bir sayfasını açarsınız bazen içinden bir öykü / deneme seçer payınıza düşeni alırsınız bazende yetmez yeniden anlamak için okursunuz. Ben yeniden sindirmek için 2. Kez okudum bu kitabı. Kendimi kötü hissettiğim , umutsuzluğa sıkıştığım bir anda başladım. Yeni yılın ilk günü hemde! Her gün bir yada beş kelimesini işledim içime. Bazen ara verdim ; durmalıydım! Anladım. Bu yüzden 2017'nin ilk kitabını sizinle 2. Kez ama farklı satırlarla paylaşıyorum. Okumak isteyenler çıkar belki aranızdan :)


Dua : Yakarış . Dua : Çağırmak. Dua: Yalvarmak. Dua: Seslenmek. Dua: İstemek. Dua: Susmak. Dua: İhtiyacın anahtarı. Dua: Söz . Dua: Fiil. Dua: Hal. Dua: Hüzün dalgaları. Dua: Günahkarın merdiveni. Dua : Haberleşme. Dua: Özlem dili. Dua: Günahların gözyaşları. Dua : İnsanla Allah arasındaki köprü. Dua: Kalkan. Dua: Ok. Dua: Bulut. Dua: acz. Dua: Kudret. Dua: İp. Dua: Kuyu. Dua: Teslimiyet. Dua: Zikir. Dua: Tövbe. Dua: Namaz. Dua: Yardım talep etmek. Dua: Küçükten büyüğe yöneliş. Dua: İtiraf. Dua: Şükür..... Dua: Hâyâ dili. Dua: Hayat.

" Bana dua edin , duanızı kabul edeyim," ( Mü'min, 60) buyurdu Allah. Çağrıya kulak verdi insan, dua etti Allah'a. Ayakta, otururken , yürürken, yatarken kımıldadı dudakları. Dua ettikçe gücünün farkına vardı, dua ettikçe acizliğinin. Ve gerçek sahibine verdi kudreti sonunda , böylece özgürleşti. Dudaklarının kımıldamasıyla yetinmedi hem. Bir ağaç dikti , elleri kımıldadı. Bir hastayı ziyaret etti, ayakları. Bir kitap okudu, düşüneleri kımıldadı. Bir mektup yazdı , rüyaları. Tohum ekerek toprağı kımıldattı , sulayarak çiçeği. Bineğini bağladı bir gün kaybolmasın diye, harekete geçirdi aklını. Sonra öyle bir sustu ki, dua ettiğini anlamadı kimse, o derin sessizlikte kalbini kımıldattı. Ticaret yapar gibi istemedi rabbinden. Hatta hiç istemedi. Haliyle çaldı o yüce kapıyı. Kapı açılmadı sanarak korktu bazen . " Kapı kapanmadı ki hiç !" Diye uyarılı. Her şey takdir edilmişti ezelden.

-------------------

" Bir şeye karşı sabır." " Bir şeyden dolayı sabır." " Bir şeyde sabır." Ezberliyoruz tek kelimelik bir kitabın bütün sayfalarını : Sabır. Çevirdikçe yaprakları sonbahar geliyor, kış, ilkbahar, yaz. Zaman sabrın mihenk taşını gönderiyor bir göktaşı gibi. " A, kişi!" Diyor Mevlâna , " Asr suresinin sonunu dikkatlice oku da bak . Allah o surede sabrı hakla beraber andı , sabrı hakka eş etti. Yüz binlerce kimya yarattı ama , insan sabır gibi bir kimya görmedi."

-------------------

Güvenmeye ihtiyacımız var ! İnanmaya ihtiyacımız var çünkü. Şüphe gözlükleri eğip büküyor, kısaltıp uzatıyor... Şüphe köprüleri yıkılan bir bir : İnfilak ! Şüpheden barikatlar , sakın yaklaşma! Yaklaşma o lanet kente! Terazilerin eksik tarttığı , dudakların eksik söylediği... Sükûnet derme çatma arabasıyla terk ediyor şehri bir gece . Denge çatlak teknesiyle açılıyor kıyıdan . Huzur sıska atıyla karalığa karışıyor. Sözlük bir kelimesini ihbar ediyorgüvenliğe.
 "Güvenmek" "Küvenmek"ten geliyor. "Küvenmek" "Övünmek" demek! " Büyük görme kendini!" Hey ağalar ! Övündüğünüz ne! Bir de " Dayanma/Yaslanma" anlamı var kelimenin. Ağalar söyleyin , yaslanacağınız kim !

-------------------

İnsan iki korku arasındadır ; iki ecel arasında . Geçmiş ömründe yaptıkları hakkında Allah'ın nasıl bir hüküm verdiğini  de bilmez  , kalan ömründe ( niyet ve çabalarına göre) ne takdir edileceğini de. Dikkat! İki bilinmeyen bir bilgiye işaret ediyor. İki korku bir ümide. İki zorluktan bir kolaylık doğuyor. İki yoksulluktan bir zenginlik.

-----------------------

Hayırlı Cumalar.



18 Ocak 2017 Çarşamba

Mutfakta Bir Özge | Çikolata Parçacıklı Pastane Kurabiyesi



1 gün bekeyince ve çikolata parçacığı kadar kuru üzümlü, fındıklı da güzel olan çoook pratik bir kurabiye tarifi ile buraları kokutmaya geldim.  Çayla , kahve ile hatta sütle bile gideri var. O kadar leziz bi tarif ki pastane kurabiyelerini aratmıyor.

Hemen gerekli malzemelerden başlıyorum.

125 gr oda sıcaklığında yumuşamış margarin / tere yağ
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
İstediğiniz kadar çikolata parçacıcığı
Ele yapışmayacak kıvamı size verene kadar un.

Aslında göz kararı gelişi güzel malzemeleri kardığınızda daha acemi ama daha güzel oluyor. İsterseniz şekeri azaltın kuru üzümlü yapın. Un miktarı size kalmış kıvam belli ele yapışmayacak.
 Bizim evde çikolata seven biri olduğu için genelde tatlıları ona yapıyorum . Yoksa tercihim kuru meyveli olurdu bu kurabiyede :)

Neyse yumurta ve şeker köpürttükten sonra diğer tüm malzemeleri kaba döküyorum ve elimle yoğuruyorum. Ele yapışmadığını görünce içine çikolataları katıp tekrar yoğuruyorum ve ceviz büyüklüğünde toplar yaparak tepsiye diziyorum. Sonrası 150 derece de altı pişene kadar bekletiyorum. Üstlerinin çok pembeleşmesine bakmıyorum bu kurabiyede altına bakıp karar veriyorum. :)


İşte böyle. İyi akşamlar :)

17 Ocak 2017 Salı

Geçmiş Günlerin Dedikodusu



Kartpostal gibi bir şehirsin ; Antalya. Seni çok seviyorum.


Çay yalnız içilmiyor diyeceğim ama hafta içi hep yalnız içiyorum yani içiliyor. Ama cumartesi , sevgili ile içince , çay içimi ısıtıyor , tadı oluyor .


Size bir sır vereyim mi ? Lisede en büyük dileğim Antalya da okumak ve oraya yerleşmekti. Ösym ile hayallerimi gerçekleştirememiştim. Ama her şeyde bir hayır vardı !  Şu "an" ne kadar da büyülü , mucizevi anlatamam ; anlayamazsınız.


 Taş gibi oturuyor günlerdir içime içime bir şeyler. Denize atsam batmaz... Böyle görünür ... Zaten yüzüme baksanız anlarsınız. Ben böyle görünürüm. Geçer biliyorum; kanun bu geçecek. Yani geçmeli ve düzelmeli bir şeyler. Mutlu olmasını istediğim canlarım var ; Allah yürü ya kulum desin istiyorum. Her şey çok güzel olsun ...


Canım pazar ; büyük nimetsin. Kıymetini hep bileceğiz hatta olursa çocuklarımıza bu pazar sofrasını miras bırakacağız. Şu masanın dili olsa bizi dökse ... Kah güler kah ağlarsınız.


Musmutlu günler diliyorum ; içimden geldi yazdım. Geçmiş günlerin fotoğrafları olurlar . Bugünümüze şükür yarınımıza umut. Kendinize çok iyi bakın yarın mis kokutcam buraları yine az hamaratımda söylemesi ayıp :))))




12 Ocak 2017 Perşembe

Günü Gününe Uymayangiller.


Güne geç başlamak istedim . Uyandım uyudum , uyandım uyudum sonra hop bir kabus uyandım. Evet bu sefer uyandım. Kalkmadım yataktan ; telefonumla oyalandım ; instagramda neler olmuş , gazete başlıklarında ne var şöyle bir karıştırdım. Hazırdım kalkmaya ama güne geç başlayınca dünya tembeli oluyorum daha kahve bile içmedim düşünün. Şu fotoğrafı instagramımda görünce haydi kalk kalk dedim. 
Kalktım ama markete.


Hafta sonu o özenle hazırladığım kahvaltılar nerdeee hafta içi nerde. Evde ekmek bile yoktu bende elmalar ziyan olmasın diye yaptığım elmalı kurabiyelerimden yedim yanınada ıhlamur kaynattım. Neydi ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler miydi ?!  Yedik efendim.


Son zamanlarda hep uyuyasım var. Kötü bir ruh haline bütündüm. Halim yok. Sanırım hasta olacağım. Havalardan mıdır bilmem ama durup durup içime bi sıkıntı düşüyor. Aklımın doluluğunu erteleyip; anın tadını çıkarmak bir yere kadar.


Moral olsun diye kahve içtiğimde kapatıp deryoşa ( Derya Abla uygulaması) yolluyorum.  Hah ne kadar saçma değil mi ? Yapıyorum ama. İyi de dese kötü de dese olmuyor , çıkmıyor. Hayatımın belirsizliklerden ibaret olup akıp gitmesi , yorgunluğu hala benimle hatta üstüne kattık azaltmadık. Hayırlısı böyleymiş diyebilmek. Artık en büyük bahanem oldu.


Yinede hakkınızda hayırlısı ne ise o bulsun sizi. Hayırsızsa öte dursun ...


10 Ocak 2017 Salı

Mutfakta Bir Özge | Tahinli Muffin Tarifi


Yağmurlu , gök gürültülü bir Antalya sabahından günaydın herkesee :) 

Evinizi mis gibi tahin kokusu saracak bir tarif ile karşınızdayım. Tadı hala damağımda, pamuk gibi bir tarif ! Eminim yaptığınızda sizde çok seveceksiniz :)

Malzemeler ;

3 adet yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı tahin
3 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 tutam karbonat
1 su bardağı fındık / badem ( Doğranmış)


Yumurta ve şekeri çırptım. Ardından sıvı yağ , süt  ve tahini ekleyip çırpmaya devam ettim. Sıra kuru malzemelerde ! Onları da karışıma ekledikten sonra spatula ile kardım. Muffin kalıplarına yemek kaşığı ile doldurdum (yarısını) . Üzerlerine fındık serptim .Önceden ısıttığım 180 derecelik fırınıma verdim gitti. 20 dk da ortaya çıkan ; mis pamuk muffinler :)



Afiyet bal oldu ; dilerim sizde dener ve bu bal gibi muffinleri tadar mutlu olursunuz. Ayh canım istedi yeniden mi yapsam ? ^_^

8 Ocak 2017 Pazar

Geçmiş Günlerin Dedikodusu | Çok ?!


 James Arthur \ Just say you won't let go dinledim ve çok çok çok çok sevdim.


 Türk kahvesi içmediğim bir gün olmadı
 ( Ritüel ) 


Kendin Yap projelerine sonunda el attım ve ilk ürünüm. Pinterestten modeller biriktiriyorum ! Sıradaki çalışmam bakalım ne olacak ? Çok heyecanlı.


Super Mario oynadım. Çünkü ücretsize düşsün diye çok bekledim :)


Yaylada çok çok mutluyum. Kalabalık sofraların huzuru ile 25imde tanıştım. O yüzden geç bulduğum bu kalabalığa bağlandım. Değerini , kıymetini bilecek insanlarla çoğalır inşallah sofralarımız , sohbetlerimiz. Şükür.


Bu da geçmiş olmasın bugünden olsun. Çok mutlu pazar diliyorum 2 kişilik klasiğimizden :*



4 Ocak 2017 Çarşamba

2017 li olduk. Ne değişti ? Ne değişsin ?


 Hep bir şeylerin tekrarıyız ... Bizden öncekilerin yaşamıyız... Tecrübe ve deneyimlerimiz bile eski ; herkesin başından gelmiş geçmiş şeyler . Yalnız değiliz bi biz yaşamıyoruz mutlulukları da acıları da . Önemli olan nasıl karşıladığımız galiba ... 

Peki biz farklı olsak , farklı algılasak , değişsek ? Kolay mı bu dediğim ? Değil !?

Değişmem ve yenilenmem için iş gerekiyor mesela bana. İşe yarama hissi , manevi doyunum. Umutluyum gibi bu yıldan yada yalancı bir umut taşıyorum alışkanlıktan bilmiyorum ama şu durumu başka algılayıp halimden çok da mutlu olamıyorum. Evde oturma şekilleri üretmeye devam gibi :) Bakınız ; sanal gerçeklik gözlüğü ile Londra gezen bir Özge. 
( Vatan bilgisayardan 20 tlye aldık gözlüğü ; meraklısına )


İş tabanlı bir hayal olsada ( para para para )  gezmek dünyayı; keşfetmek ! Bu yılda olmayacak ama bu durumu farklı algılayabilirim. Ben yine  pazarları dört gözle bekleyeceğim. Geçen yılımın tekrarı. Açılamayacağız belki dışarlara ama yalancı Cennet dedikleri yerde yaşayıp keşfetmeye devam edeceğim. Bu da benim şansım bu hayatta ki en büyük şansım. 


Çok kitap okumak istiyorum ama hedef koymuyorum önüme. Sahaflar keşfettim bunun için ! Ama bu yılın sabahı aldığımız haberle en son okuduğum Tek kelimelik sözlük kitabına yeniden başlamak istedim onu okuyorum. Yılın ilk kitabı diye bir post gelecek yakında ikinci kez ama bu sefer farklı sindirdim ! Paylaşacağım satırlar da farklı olacak. Böylelikle bu yıl sayacağım ; kaç kitap okudum ve sizinle paylaşacağım belki aynı anda aynı kitapları okuyup yayınlar yaparız ;) Madem evdeyim bari okuyayım , başka dünyalara ışınlanayım , gezmedim görmedim bilmiyorum demeyeyim... Bahane yaratmayayım.


Evde oyalanmak için yabancı diziler , kore dizileri , kitaplar , yeni tarifli lezzetler dışında çok istediğim çarpı işine başladım. Ev gri diye bir tane gri ip alıp denemek istedim . Sanırım bir sürü bir sürü ip istiyorum bide minik kutu ıvır zı için çünkü çok sevdim ;)


Yani yeni yıla başladık , şükür yaşıyoruz da. Beklentimiz , umudumuz tam gaz derken yapmak istediklerime el atmış olmamın mutluluğu ile yılın ilk yayınını yaptım.

 Güzel günlere inşallah ...