26 Şubat 2017 Pazar

Mutfakta Bir Özge | Çatlak Kurabiye.


Bitmeyen misafir yapmışlardı ; mutfaktan çıkamıyordum. Neyseki kolay ve lezzetli tarifler buluyordum. Hem bunlar göze de hitap ediyordu. Çatlak çatlak kurabiyelerim huzurlarınızda :)


1 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağ (oda sıcaklığında yumuşamış diyor ama ben ocakta erittim kaynamasına izin vermeden yumuşattım diyeyim )
1 paket vanilin
Yarım paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı tepeleme kakao
2 yemek kaşığı süt
1.5 su bardağı un


Yumurta ve şekeri 3 dk çırptıktan sonra diğer tüm malzemeleri ekleyip tahta kaşık ile karıştırdım. Elde ettiğim hamuru streç bir filme sarıp 15 dk buzdolabında dinlendirdin. Çıkardıktan sonra 170 dereceye fırını ayarladım önceden ısıtmaya bıraktım. Küçük bir kaseye pudra şekeri döküp yaptığım bezelerin üstüne hafif baskı uygulayıp pudra şekerine buladım ve 13 dk pişirdim. Fırında fazla tutarsanız sert olur kurabiyeler. O yüzden 10 -13 dk arası uygun oluyor 2 kez yaptım bu tarifi 13 dk kafi oldu. Bu tarif ile yaklaşık 15 adet çıkıyor ama 2 katı malzemeler ile bu tarifi uygularsanız sayı artar. 2. Favori kurabiye tarifim olur kendisi :)
Teşekkürler Şükran Kaymak  :)


Huzurlu günler diliyorum :*


6 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyorlar. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten lezzetine kefilim herkes yapsın :)

      Teşekkürler :)

      Sil
  2. Ne güzel olmuş Ellerine sağlık :) Sevgiler aklımda kalsın :))

    YanıtlaSil
  3. bir fincan kahveyle ne de güzel olur ,,
    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil