18 Ocak 2017 Çarşamba

Mutfakta Bir Özge | Çikolata Parçacıklı Pastane Kurabiyesi



1 gün bekeyince ve çikolata parçacığı kadar kuru üzümlü, fındıklı da güzel olan çoook pratik bir kurabiye tarifi ile buraları kokutmaya geldim.  Çayla , kahve ile hatta sütle bile gideri var. O kadar leziz bi tarif ki pastane kurabiyelerini aratmıyor.

Hemen gerekli malzemelerden başlıyorum.

125 gr oda sıcaklığında yumuşamış margarin / tere yağ
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
İstediğiniz kadar çikolata parçacıcığı
Ele yapışmayacak kıvamı size verene kadar un.

Aslında göz kararı gelişi güzel malzemeleri kardığınızda daha acemi ama daha güzel oluyor. İsterseniz şekeri azaltın kuru üzümlü yapın. Un miktarı size kalmış kıvam belli ele yapışmayacak.
 Bizim evde çikolata seven biri olduğu için genelde tatlıları ona yapıyorum . Yoksa tercihim kuru meyveli olurdu bu kurabiyede :)

Neyse yumurta ve şeker köpürttükten sonra diğer tüm malzemeleri kaba döküyorum ve elimle yoğuruyorum. Ele yapışmadığını görünce içine çikolataları katıp tekrar yoğuruyorum ve ceviz büyüklüğünde toplar yaparak tepsiye diziyorum. Sonrası 150 derece de altı pişene kadar bekletiyorum. Üstlerinin çok pembeleşmesine bakmıyorum bu kurabiyede altına bakıp karar veriyorum. :)


İşte böyle. İyi akşamlar :)

12 yorum:

  1. Kilolar alsın başını gitsin bakalım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahha 6 tane ayırıp geri kalanını kayınvalidemlere yolluyorum :))) Yaparım yediririm :))))

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor valla :) ellerine sağlık Mis gibi kokuttun buraları :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canımmm benimmm :))) öpücükler

      Sil
  3. harika görünüyorlar ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. nefis nefiss bayılıyorum böyle kurabiyelere ellerine sağlıkkk <3

    YanıtlaSil
  5. bak kara liste birinci bölüm de hemen onun önünde arka arkayaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Bende böyle kurabiyeleri yaparken üstü kızarsın diye fazla pişiriyorum hep :) Ama bu altından kontrol olayını da deneyeceğim mutlaka :) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstüyle karar veremiyorum çok fırınım sarı ışık veriyor falan sağlıklı sonucu hep altına bakıp görüyorum :) Teşekkür ediyorum çok çok sevgiler :*

      Sil