21 Aralık 2016 Çarşamba

Pizza Tarifini İftihar İle Sunarım




4.5 su bardağı un 
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı tuz , şeker 
2 su bardağı ılık su 

Çıkan hamur yukarıda gördüğünüz 1 tepsilik pizza hamuru. İlk pizza denemem de ince hamur çalışamadım ama sonuçtan o kadar mutluyum kiii :))) Fotografı instagramda gören tanıdıklar , kardeşler artık ne kadar beceriksiz görünüyorsam dışardan hazır aldığımı düşünmüşler ahahah :) Ama valla ben yaptım 2si daha kusursuz olacak. Nasıl yaptım acemice pizzamı ;


Tüm malzemeleri güzelce 10 dk yoğurdum sonra yarım saat mayalanmaya bıraktım. Sonra el yordamı ile açtım tepsiye yerleştirdim . Kabarmasın diye yerleştirdiğim hamura çatalla delikler açtım. Az su , az sıvı yağ , bi yemek kaşığı salça ve bir tutam kekikle yaptığım sosu hamura sürdüm üstüne istediğim tüm malzemeleri gelişi güzel döktüm. Önce 180 derecede pişirmeye başladım sonra 150 dereceye düşürdüm. Yaklaşık 40 dk pişirdim. Çıkarmama yakın rendelediğim kaşarları serptim ortaya akşam menüsü olarak bu görsel çıktı.


Sonuç pizzadan sonra diyete girdim çünküüüüüü kahvaltıda bile pizza yedim ;)))


NOT:
 Bu arada Porland kurumsal da bi indirim var bir indirim var anlatamam en üst resimdeki yuvarlak tepsiyi pizzam için aldım 20 tlye. Tepsi harika ötesi harika bu hafta sonu gidip her tepsiden alıcam :***

18 yorum:

  1. porland indirimini gördüğüm iyi oldu ama pizzayı görmem konusunda aynı şeyi söyleyemiycem; zira dolap yemek dolu ve ben birazdan pizza yapmak üzere kalkıcam (: benim de pizza hamuru tarifim aşağı yukarı böyle; yalnız içine biraz elma sirkesi damlatıyorum daha gevrek olsun diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiiii bu tüyoyu benimle paylaştığın için çok teşekkür ederim ❤ İnce hamur çalıştığımda gevreklik katayım bende :))

      Ehehehe pizza bu yenilir biter ; kaçamak olsunnnn bir güncük kolay gelsinnn :*

      Sil
  2. Ben tarifini almıştım ama hala yapmadım evde olmak pek yaramadı bana gömleklerim olmuyor ama bunu kesin yapıcam 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma dodi sorma bende alacağım bu gidişle ;)

      Sil
  3. hemen hemen aynı tarifle yapıyorum ben de. ilk denemeye göre harika görünüyor. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. afiyet olsun :) ev yapımı pizza kadar lezzetlisi yok :)

    YanıtlaSil
  5. Özgeee <3 Biz arkadaşlarımla hazır hamur alıp yapıyorduk, ekmek hamuru gibi kalın oluyordu ama tadı bizim için mükemmeldi :)) Ellerine sağlık yeni tepsiyide mutlulukla kullan ^.^

    YanıtlaSil
  6. heeey ne çabuk usta ev hanımı oldun seeen :)

    YanıtlaSil
  7. Benim de Anne usulü bir pizza tarifim var herkes tarifini bekliyordu ben bir türlü paylaşmaya fırsat bulamadım ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyy bende bekleyenlerin arasına girdim giti o zaman inşallah fırsatın olsun canım yapmaya :))

      Sil
  8. Selamm Deep tavsiye etti koştum geldim :)) bende beklerim takipteyim :)

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık, sayfanızı blog keşif etkinliğinde gördüm takipteyim
    Bende beklerim..
    sevgiler.
    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hoşgeldiniz :)

      Bende geldim , takipteyim.

      Sil