10 Aralık 2016 Cumartesi

Basit , Pratik CupCake Tarifi .

Herkese selam . Son postumda bir cupcake emrivakisi yapıp kaçmıştım ya hah şimdi onu yayına soktum :)) Başlıkta da bahsettiğim gibi aşırı kolay ve zahmetsiz bir tarif buldum ve hazır 8 Aralık evleneli 3 ay olmuş ( çok komik resmen ay sayıyorum hala evlendiğimize inanamıyorum da ))) bir cupcake yapayım dedim ; yaptım oldu. 

tarifin adını "Sevgili Cupcake " koymuş Arda Türkmen ❤ 

Malzemeler
Keki için malzemeler
3 adet yumurta 
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı ayçiçeği yağı
1 su bardağı yoğurt
2 su bardağı un
1 su bardağı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 fiske karbonat



keki ve yumurtasını çırptım. Sıvı yağ ve yoğurdu ekleyip iyice çırpmaya devam ettim. Sonra diğer tüm malzemeleri ekleyip , spatula ile karıştırdım ve cupcake kağıtlarını yarı dolu olacak şekide doldurdum. Önceden ısıttığım 180 dereceye tepsiyi yerleştirip sonradan derecesini 150 ye düşürüp pişirmeye bıraktım.



Kaç dakika sürdü bilmiyorum ama tarifte yaklaşık 20 dk pişirin yazıyordu ben keklerimi ara ara kontrokl ettim bu haldeyken çıkardım. Arda beyin kekelerinin üstü daha kusursuzdu belliki ben fazla tuttum fırında böyle kabarıp çatladılar :) Ama tadı muhteşem ötesi oldu. Ve bu malzemelerle 15 adet cupcake çıktı bende :)


Üşendim ve Arda Beyin krema tarifi yerine ben kremşanti yaptım :))) Bir dahakine özencem söz :))

İsteyen olursa krema için malzemeler ;
160 gr. Tereyağ
500 gr pudra şekeri
60 ml süt
2-3 yemek kaşığı çilek püresi demiş.

Hazır olarak kakaolu ve vanilyalı pasta kremalı satılıyor.  Benim gibi üşengeçler dolabında bulundurur :))


İşte böyleee :)
Sonuç olarak kahve ve bitki çaylarımın yanına eşlik ediyorlar. Zaten hep pasta yerim kahvaltılarımda ahahah 2 gündür böyle kahvaltılarım  :))))


Herkese çoook tatlı ve mutlu hafta sonları diliyorum. 

20 yorum:

  1. Nasılsa güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  2. Yeni gelinlerin mutfakta denemeler yapması harika.
    Kekin üstünün çatlaması ısıdan olabilir.Şekeri azaltmak sağlık için daha iyi oluyor.
    Elinize sağlık. Ağız tadıyla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her şeyi deniyorum tatlı tuzlu yemek mezelik ilk defa mutfağa girince :)))) tek usta olduğum konu cins cins salata :)) Teşekkür ediyorummmm ısı konusunda haklı olabilirsiniz :)

      Sil
  3. Bende iki gün önce damla çikolatalı kurabiye yaptım ama fırının derecesi cok yüksekmiş beş dakika içinde batırdı kurabiyemi peşine tekrar yaptım hatta onun bazı malzemelerini uydurdum daha lezzetli oldu 🙃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyduruk olan her şey şahane olur kiiiii. Ellerine sağlık dodicim :*

      Sil
  4. Eline sağlık :) Çok güzel görünüyor. Canım çekti ama üşeniyorum şuan. üşenmediğimde deneyeceğim tarifi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyy denemelisinnnn çok basit çok :) öpücükler

      Sil
  5. ayyy nerden nereyeee de mi vallaaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Böyle çatlak çatlak görüntü çok güzel bence.
    Ayrıca ben olsam ben de krem şantiye sarılırdım daha kolay napalım :D
    Ellerinize sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa çok çok teşekkür ederim sıcacık samimi yorumun için :)

      Sevgiler

      Sil
  7. Üstleri kabarıp çatlayınca daha güzel olmuş Özge 💜 Bu haftasonu hem cupcake hemde makaron kursum var günübirlik oluyor her hafta farklı oluyor yaptıklarımız 🙈 Bakalım benim yaptıklarım nasıl olacak 😌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay makaron tarifini benimle paylaşır mısın gözdeeee 😍😍😍 Sabırsızlandım sonuçları bizimle paylaş lütfen eminim harika olacaktır 💜

      Sil
  8. Ben kurabiye ve kekten öteye daha gidemedim canım :) Maşallah sana nazar değmesin.
    Zaten mutfakta çok başarılı olduğumu söyleyemiyorum yani yapıyorum işte birşeyler fakat yemek yapmayı gerçekten severek yapmak lazımmış onu anladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende iyi değilim kuzu inan. Acemi şansı :)

      Sil
  9. ben kimim, izledim sevdim saoool :)

    YanıtlaSil