13 Nisan 2016 Çarşamba

Okuma Halleri | Hasan Ali Toptaş - Yalnızlıklar.


Hani severek okuduğunuz en 'iniz ne diye sorsalar ; Hasan Ali Toptaş derim... Tüm kitaplarını okumak önümdeki hedefim. Ondan ve onun cümlelerinden , hislerinden mahrum kalmayın der ve kitabın dışından , içinden satırlarla başbaşa bırakırım :)

Arka kapak yazısı ;

ve benim gözlerim gördüklerimden yaratılmıştı
o yıllarda,
ellerim dokunduklarımdan.
Dilimi sormayın,
konuşamadıklarımdandı
ve kanlı bir kitap gibi yatıyordu ağzımda.



Altını çizdiğim dizeler ise şöyle ;

... Ama , yalnızlığın kelimeleri yoktur.
O , bütün kelimelerden oluşmuş bir kelimedir.


... Zangır zangır bir tren geçerdi ya , damarlarımızdan;
yalnızlık onun dönmeyeceğini bilmekti.


Hangi yola koyulursak koyulalım, yalnızlık
hep yoldadır.
Her yere ve her şeye ondan gidilir
ve ondan gelinir.


... Babalar ki , yalnızlığın en uzun tarihidir içlerinden gelip geçtiğimiz


Büyüklük olsa olsa
küçüklüğü kavranamayandır oysa;
ve yalnızlık
en çok büyütmektir.

6 yorum:

  1. Gerçekten de katılıyorum yanlızlık en çok büyümektir !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyümek
      Gözümüzde büyütmek
      Bazen düşününce yalnızlık kuşatmasındayız ...

      yada ben bunalımdayım :)

      Sil
  2. yalnızlık paylaşılmaz, paylaşılsa yalnızlık olmaz..
    bunu da yazayım listeye :)

    YanıtlaSil
  3. ben de kitaplarının çoğunu okumak istiyorum :)

    YanıtlaSil