27 Ekim 2015 Salı

Okuma Halleri | Azra Kohen - Çi


"Fi " için OKUMA HALLERİ etiketini tıklayabilirsiniz...


2.Kitap - Çİ

Bu seriyi okuma sebebiniz ; merak . İkinci kitapta daha da emin oldum. Kim kime ne olacak merakıyla elinizden bırakamıyorsunuz. Baş karakter ne kadar Can Manay gibi gözükse de  benim karakterlerim Eti , Bilge ve Deniz. Kitap yine her şeyi barındırıyor ; cinsellik , siyaset , psikoloji , sosyoloji , dram , aşk , pişmanlık falan filan ... Altını çizdiğim satırlardan anlarsınız kitabın hangi yönü beni vurmuş ! Bu yüzden sizi resmin altına alayım ...



-" Adalet  ! Dünyayı altüst edebilecek kadar güçlü , asla var olmayacak kadar da güçsüz bir duygudur. Gelmesiyse bir mucize kadar nadirdir."

-" Hak etmeyene parlasın diye ışık tutmayı bırakırsak , o zaman gerçek yıldızları görebiliriz." 

- " Neydi kendisini böyle acizleştiren ! Hissettiği acizliğin kaynağını suçluluk duygusundan aldığını inkar etti hemen beyni , insan ancak kendini kandırdığında huzur bulan bir organizmaydı."

- " Sonbahar yağmurları... İçindeki boşluğun sanki suyla dolması gibiydi."

- " Toplum tarafından kabul gören tek deliliktir aşk. Deliriyorum sana."

-" İlkelliğin torpiliydi bu: Güzellik. Karakteri önemsizleştiren zehirli bir etkiydi. İzleyene ilham , yokluğunu çekene acı , avcısına amaç , aşığına neden , öfkeye güçsüzlük , yağmacığa hedef , sahibine başta kolaylık sonda lanet veren şey ..."

- " Duygularınızın sizi ele geçirmesine izin vermediğiniz kadar insansınız! Öfke, nefret , kıskançlık , hayal kırıklığı ... Bu duyguların kontrolü ele geçirip hemen bşr davranışa dönüşmesini engelleyebiliyorsanı gelişirsiniz. Peki ya aşk , sevgi , ümit... Bunların da mı davranışa dönüşmemesi gerekir. Evet , dönüşmemeli! Çünkü hissettiğimiz anda sevmek ya da kızmak, kafatasımızın içinde bulunan ve şu ana kadar bilinen en gelişmiş şeye, beynimize hakarettir. Duyguları hormonlarımız yaratır. Hormonlarımızı beynimizle filtrelemediğimiz sürece kafasının içinde değerli evrenler taşıyan zavallı hayvanlarız."

-" Hayatın üretim için insana bağışladığı konfor , üretmek yerine tüketim kaynaklı keyfe adanırsa sonuç hep aynı oluyordu: Keyfin ve konforun içinde kaybolan mutsuz, tatminsiz, intihar eğilimli kayıp insanlar."

- " Hayatımı analiz ettiğimde elimde olmayan şeylerin hayatımı nasıl şekillendirdiğini fark ediyorum . Mecburiyetler bizi belirli yollara sokuyor , sonrasında o yollarda seçme şansımız olsa bile mecburiyetlerimizin arkasına saklanıp harekete geçmiyoruz .

-" Kaybettiğin insanlarla daha kuvvetli bağlar kuramayacağın ya da kurduğun bağları artık deneyimleyemeyeceğin için ağlıyorsan problem yok devam et , rahatlarsın ama kendine acıdığın için ağlıyorsan lütfen mendillerimi harcama ."

- " Hayatının acınacak yanları olduğunu sanıyorsan yanılıyorsun , algını değiştir.! "

-" Başkalarının senin hayatını bu kadar etkilemesi sadece senin kontrolsüz zavallılığını gösterir."

- " her gün mutlaka hastaneye git ve onunla vedalaş . Onun en sevdiği müziği öğren , o müzikle birlikte ağla . Kendine sadece o müzikle ağlamana izin ver . Bir gün o müzik içinde o kadar etkisini yitirecek ki duyguların geçici olduğunu anlayacak bedenin."

-" Olmamız gereken şeye dönüşebilmek için küçük küçük darbelere ihtiyacımız vardır. Maalesef darbeler acıtır , büyürken acırsınız .... Ruhumuz acıdıkça kabuğumuz soyulur ... İçimizdeki güzellik dışımıza çıkana kadar ."

-" Bırakın hayat sizinle uğraşsın , acıtsın. İntikama düşmeyin , anlayın, anlayın ki öğretsin , değiştirsin. Bırakın hayat sizi kendinizle tanıştırsın."


Pi de görüşmek üzere ! :)

7 yorum:

  1. Uvvv bende Çi'deyim ama bu kez altta ki alıntıları okumadan yorum yapıyorum, sürprizi kaçmasın :)) Sanki Fi'de ki akıcılık azalmış gibi ya da ilk sayfalarda ben öyle hissettim. Bir türlü kendimi veremedim, ya da kafam dolu bilmiyorum.:) Bitsin yorumlayacağım bende öptüm kuzucum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an Pi için aynısını düşünüyorum bende çok zor ilerliyorummmm :/

      Sabırsızlıkla bekliyorum yorumunu kuşum benim :****

      Sil
  2. aldım bu seriyi ama okuyamadım havasına giremedim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pi beni zorluyor deep , siyaset detayları sevemedim oldukça yanlı ve ütopik geldi. Sanırım bırakacağım :/

      Sil
  3. Benimde okunacaklar listemde çok merak ediyorum içeriğini :) blogumada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  4. seni mimledim görseneee :)

    YanıtlaSil