29 Ocak 2015 Perşembe

Okuma Halleri | Mutlu Olmak İsteyen Adam - Laurent Gounelle



Adı gereği oldukça merak ettiğim bir kitaptı " Mutlu olmak isteyen adam " . 
İlk okumaya başladığımda sıkılıp köşeye attığım sonra yeniden elime alıp 2-3 saatte bitirdiğimi de belirtmek isterim. Çok beğendiğimden mi ? Kesinlikle hayır ! Yarım bırakmak vicdanen beni rahatsız ediyor. Sayfa sayısı çok az ve yazarın dilinin akıcılığı hemen bitmesine sebeptir. Konu oldukça sıradandı ve tüm olay neredeyse iki kişi  ( Ubud'a tatile gelen Julian - yardımına başvurduğu şifacı Samtyang) arasında geçiyor. Konuyu sıradan bulmamın en büyük sebebi sanırım kişisel gelişim kitaplarına olan ön yargım ! Çünkü neredeyse sayfanın sonuna kadar şifacının büyük lafları ve Julian 'ın bu büyük laflar karşısındaki aydınlanmasına karşı karnım toktu. Daha başka bir şeyler bekledim kitaptan daha örgülü bir olay ve gerçekten metafizik - inanç olarak daha iddialı , güçlü laflar ! Ama beni kesinlikle tatmin etmedi. Yinede her insanına ders olacak nitelikteki sözleri ve Julian'a karşı yöneltilen soruların cevabında kendinizi bulmanız çok mümkün.Kişisel gelişim ktapları ile aranız çok iyi ise sizin düşünceleriniz çok farklı olabilir yani benim aksime güzel bulabilirsiniz :)

  altını çizdiğim tek satır ile posta son veriyorum :)

" Hayat , kusursuzluk hariç , her şeydir."



2 yorum:

  1. kitaplarda didaktik öğelerin baskın gelmesi sanırım biz okuyucuları sıkıyor,
    daha çok yaşam örgüsü üzerinden bir şeylerin verildiği kitapları daha çok seviyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tam olarak kişisel gelişim kitaplarında aradığım bu :)

      Sil