1 Aralık 2014 Pazartesi

Okuma Halleri | Sabahattin Ali - Canım Aliye , Ruhum Filiz.


Okunmayı bekleyen kitaplarım bir köşede dururken ;  " Sabahattin Ali 'ye " kayıtsız kalamayarak merakıma yenilip "Canım Aliye , Ruhum Filiz " kitabını aldım ve okudum . Kitap ; büyük sıkıntıların yaşandığı çalkantılı dönemlerde bile ailesinin sorumluluğunu taşıyan bir yazarın eş ve baba olarak portresini çizen mektuplardan oluşuyor (Arka Kapak Bilgisi) Mektup türünde okuduğum ikinci mükemmel  yapıttır kendisi (İlki "Posta Kutusundaki Mızıka" idi . Hatırlamak İçin - TIK. ) Ama ne yalan söyleyeyim yazarın özel hayatına izinsiz girmişim burnumu sokmuşum gibi hissettim !



İnsan Sabahattin Ali okuyunca bir süre kendisine gelemiyor ! Cümleler öyle akıllıca kelimelerle bir araya gelmiş ki sizde yerini çok güzel buluyor ve yerleşiyor. Kitabı uzun uzadıya anlatmayacağım ama içinde ki mektuplardan satırlar paylaşacağım! İnşallah bu sayede sizi okumaya ikna edebileceğim zaten bir okumaya başladınız mı kitap bir bakmışsınız bitmiş... :)


- Şimdi ömrümün tek bir gayesi var: bir gün evvel sana kavuşmak, seni kollarımın arasına almak, güzel, temiz yüzüne saatlerce, senelerce hiç doymadan bakmak. Ancak o zaman tam neşeli, senin istediğin gibi neşeli olabileceğim. Senden ayrı, senden uzak bulunurken benden nasıl neşeli şeyler istiyorsun?

 - İnsan alıştığı, güzel bulduğu, kendine yakın bulduğu yerlerden ayrılırken sanki vücudunun bir kısmını orada bırakıyormuş gibi üzülür.


Etrafın seni sıktığı zaman kitap oku... Ben şimdiye kadar her şeyden çok kitaplarımı severdim. Bundan sonra her şeyden çok seni seveceğim ve kitapları beraber seveceğiz. İnsan muhitin bayağı, manasız, soğuk tesirlerinden kurtulmak istediği zaman yalnız okumak fayda verir. Bana en felaketli günlerimde kitaplarım arkadaş olmuştu. Fakat bu yetmiyor. Şiirlerimde de gördün ki kitaplara rağmen çok ıstırap çektim. Çünkü candan bir insanım yoktu. Sen benim yarım kalan tarafımı ikmal edeceksin


...

6 yorum:

  1. sebahattin ali deyince akan sular durur bende .. çok severim .. hele ki her mektubunda hasretle öperek bitirmesine fevkalade vurgunum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimiii :)
      Hasretle binlerce kez hemde ...

      Sil
  2. Genç kuşağın Sabahattin Ali'yi keşfetmesi daha da güzeli keyif alarak okuması beni nasıl mutlu ediyor anlatamam .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bambaşka bir dili ve duygusu var sabahattin Ali' nin , herkes okusun isterim okusun insanlaşsın :)

      Sil
  3. mektup tarzı kitaplar daha içten oluyor,
    bu kitabını okumadım Sabahattin Ali'nin, alıntıladığın kısımları sevdim :)
    insan alıştığı bir yerden kolay ayrılamıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle o kadar samimi ki Sabahhattin Ali , beni benden aldı...
      Benimde en sevdiklerimdi daha var ama kısa tuttum :)))

      Sil