5 Aralık 2014 Cuma

Okuma Halleri | Margaret Mazzantini - Sen Dünyaya Gelmeden


"Sen Dünyaya Gelmeden "  annelikten mahrum kalmış bir kadın ile vicdanının sesinden kaçamayan bir adamın hikayesi ... ( Arka Kapak Yazısı)


Kitap bize fazlaca bir acı vaad ediyor ! Bin bir çeşit acı ; aşk , savaş , yokluk , sadakat , kararsızlık , seçim , karar verme zorunluluğu , vazgeçiş , ayrılık... Bu kadar acı biraz fazla gibi görünse de yazar çok büyük bir ustalıkla bile isteye size bu acıyı yaşatıyor ...

Kitap başlarda ne kadar sakin ve durağansa yaklaşık bir 100 sayfa sonrasında bir o kadar akıcı ve heyecanlı yani elinizden bırakamıyorsunuz. Yazarın dili hem çok duru hem çok gerçek ; roman sizi kolaylıkla içine alıyor ! Olayların geçtiği özellikle Saray Bosna bölümlerini okuduğunuzda sanki o sokaklarda sizde Gemma , Diego ve Goyko ile birlikte yürüyor , eğleniyor , içiyor ve sohbet ediyorsunuz ! Roma bölümlerinde ise Pietroya sinirlendiğiniz olabiliyor hatta ben çocuğun tavırlarına oldukça gıcık oldum ! Giuliano 'ya hayran kaldım ; Aska ise acıdığım bir başka karakterdi ; evet gerçekten acıdım. Diego başta ne kadar hayran bıraksa da beni yanılttı sonra hafif toparladı öyle işte ...



Oldukça kalın olmasından çekinebileceğinizi düşündüğüm kitabın birde filmi var ister filmini izleyin ister kitabını okuyun ama bir şekilde Gemma ve Diego'ya dahil olun ; eksik kalmayın! Filminin kitabı kadar etkili olacağını düşünmüyorum ne de olsa bir İtalyan yapımı karşınızda :) Aşk okumayı seviyorsanız ve toz pembe değilde biraz gerçeklikle bütünleşen bir hikaye istiyorsanız bu kitabı size gönül rahatlığı ile önerebilirim :)



Tek bir alıntı yapacağım kitaptan ;

“Bu şehir cebimiz gibi, karanlıkta elimizi soktuğumuz ve derinden gelen sıcaklığını hissettiğimiz bir cep.” ( Yazar burada Saray Bosnayı anlatıyor)





6 yorum:

  1. Wow ilginc bir kitaba benziyor. Bu ara okumak istediklerim cok birikti, bunu da listeye ekliyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah benimde öyle eeylem okuyacaklarım , okumak istediklerimmm o kadar çok ki :)

      Sil
  2. okuma hallerini sevdiğim :)
    tatlı tatlııı,
    son foto nasıl güzel bayıldım :))
    mutlu pazarlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))
      her gun sut iciyorum.kemikler ince bu gidisle erken erimeyle karsilasabilirmisim.
      Herkes sut icsiiiiiiiin :D

      Sil
  3. hımm kitabını okumamıştııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap çok çok daha etkili ama tüm uyarlama filmleri düşünürsek de filmi de çok çok çok başarılı idi :)

      Sil