15 Ekim 2014 Çarşamba

Okuma Halleri | Ölü Zaman Gezginleri | Hasan Ali Toptaş


 
Ne güzel demiş Fankfurter Allgemein Zeitung ; "Sadece Hasan Ali Toptaş okumak için bile Türkçe öğrenmeye değer "
 
Çok geç keşfettiğim bir yazarımız bu yüzden nasıl pişmanım anlatamam! Gerçekten Hasan Ali Toptaş okuyun ve herkese okutun istiyorum kaybınız değil kazancınız olur !!!
 
 Yazarı " Ölü Zaman Gezginleri " kitabı ile tanıdım. Bu kitap 2 bölümden ve  bu 2 bölümde kendi içinde ayrılarak 8 ayrı öyküden oluşuyor. Kısa kısa alıntılar yaparak size neden sevdiğimi etkilendiğim üç beş satırla anlatacağım ama kitapta yer alan tüm bölümler hakkında yazmayacağım biraz merak edin istiyorum:)  ... Diliyorum sizde sevecek , etkileneceksiniz :)
 

 
Ölü Zaman Gezginleri
 
-Balkon
...
Balkondaki birlikteliğimiz ayrılığı besliyordu hiç kuşkusuz ve biz susuyorduk. Dalıp gitmeler, birbirimize doğru eriyip akarcasına gülümsemeler ,kirpik düşürüp kaş kaldırmalar sözlerden daha anlamlıydı.
...
 
-Zaman Kimi Zaman
...
zamanın tıpkı bir yol , ya da gökyüzüne tırmanan masmavi , kocaman bir ağaç kollara ve dallara ayrıldığını düşünmüştüm. Bu varsayıma göre, insan her an bir kavşaktaydı ; gördüğü , dokunduğu ,yaşadığı , yaşamadığı ne varsa onlara yaslanarak ya o yolu seçecekti , ya da ötekini. tabii, bu seçim yalnızca belirlenen yolun gidiş yönünü göstermiyor, aynı zamanda ileride , yönlerin düğümleneceği başka kavşakların kaderini de çiziyordu.
...
 
-Şarap Lekesi
...
, ne zaman doğduğumuz sorulduğunda hep anamızın bacak arasından çıktığımız tarihi belirtmemize rağmen , artık insanları analardan çok yaşamın doğurduğunu biliyorum.
...

-Gökyüzü Gri
...
Gecenin karanlığı altında kanatsız bir gece kuşuydum artık ben , sokaksız bir sokak kuşuydum , ya da dünyanın içinde kaybolmuş bambaşka bir kuştum.
...

-Neredesin Gringo
...
gözlerinse maviydi , nereye bakarsan bak , iki damla deniz içini çeke çeke kendini martısızlığa vuruyordu. Zaten iki martısızdık biz ; o gün Han'da çalınan şarkılar şarkı değil ; içimizdeki yosunların iniltisiydi.
...


 
Kitabın ikinci bölümünü yanı Yoklar Fısıltısı bölümünü ise hiç ipucu vermeden atlıyorum bu bölüm size kalsın .
 
 İnşallah sizleri de okumaya teşvik edebilmişimdir :)
 
Bu benim ilk ama son olmayacak Hasan Ali Toptaş kitabım ve şimdi huzurlarınızda :)


4 yorum:

  1. canım bende senden duyuyorum bu yazarımızı gerçekten utandım :( ama güzel tavsiyeni hemen değerlendireceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden keyifli okumalar canım benim ;)

      Sil
  2. Okumak fiili bile yetiyor beni baştan çıkarmaya, ah şu zamansızlık.

    YanıtlaSil