10 Nisan 2014 Perşembe

Payet'in Kütüphanesi | #okumahalleri

 
En son okuduğum kitap : Kış Güneşi - Marcel Prevost
 
İki aşk arasında kalan bir adamın iki kadını da ayrı tutkularla sevip bağlanması onlardan vazgeçememesi ile sürüp giden bir kitap ! Gerçekten hangi kadını daha çok seviyor kitabın sonuna kadar anlayamıyorsunuz ve ikisi için sarf ettiği cümlelere ve davranışlara hayran kalıyorsunuz ama bir yandan da suyunu çıkardın be adam ne hastalıklı bir ruhun var da dediğiniz oluyor. Zaten kitabın sonunda da anlıyoruz ki bu zavallı adam seçim yapamıyor ; sevdiği kadınlardan biri onun yerine karar veriyor ve kitap hiç beklemediğim bir son ile bitiyor ! İtiraf ediyorum ki bir intihar bekliyordum.
 

 Kitabın Arka yüzü gayet net ve güzel şekilde konuyu size özetliyor ; şöyle ki :
 
Bir yanda kendisine şefkat , tutku , aşk sunan ve fedakarlığıyla etkileyen orta yaşlı Julie ( En sevdiğim karakterdi kendisi )
Diğer yanda gençliği ve masumiyetiyle büyüleyen Claire ( Çeviriye kurban gitmiş birazda yazar tarafından göz ardı edilmiş bir karakterdi bence çünkü sizi büyülemiyor bu karakter )
Maurice bu iki aşk arasında kalıyor ve ikisinden de vazgeçemiyor. ( Evet hasta ruhlu herif )
Baş edemediği karışık,merhamet, kararsız duyguları onları hiç beklemedikleri bir sona taşıyor.
Vicdan azabı, merhamet, tutku ve pişmanlığın iç içe geçtiği hayatlar.
Sonu tahmin edilemeyecek bir aşk üçgeni.
 
 
Kitabı iki günde bitirdim ; kafamı meşgul etmem gerektiğinden elimden de bırakmamış olabilirim !
Ama okunmaya değerdi sadece çeviride " dostum " olarak geçen her satırı "sevgilim" diye okumanızı tavsiye ediyorum çünkü kitabın sonuna doğru sadece tek bir yerde gerçekten "dostum" olarak yazılması gerekiyormuş. Okuyunca anlarsınız ne demek istediğimi tabi okursanız :)) Birde söz konu aşk ise bir romanda ; betimleme/tasvir benim en çok sevdiğim anlatım şeklidir ve bu kitap gerçekten Paris ve Almanya'yı çok ama çok güzel tasvir ediyor.  Fiyatı da gayet uygun ve ben ada kitabevinden aldım.
 
 
Okuduğum kitapları not düşüyorum bloğumun sonundaki bölüme ; ve yanlarına tarihler atıyorum ( bitirdiğim zamanı) Aslında okuduktan sonra buraya ayrıntılı yazmak istiyorum ama bu konuda pek başarılı bulmuyorum kendimi yine de deneye deneye başarılı hale gelebilirim. Ne dersiniz ? Neyse bir yolculuk bitti başka bir yolculuğa adım attım bugün ; çooook merak ettiğim Debbie kitaplarından birine başladım. Bakalım nesi bu kadar çok sevilmiş :)
 

Siz neler okuyorsunuz ?
Ve okumamı şiddetle tavsiye edebileceğiniz kitaplar neler hadi beni aydınlatın :)
 
 
 
 
 

20 yorum:

  1. hepsi not edildi şekerimm
    resimler çok keyifli
    öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden iyi okumalar :)
      Beğenmene sevindim tatlım , öpüyorum bende

      Sil
  2. Uzun bir yorum yapmıştım ama baya sert oldu:) Anlayamıyorum ben bir türlü bu olayı birini hem sevip hem aldatamazsın! Neyse ya konusundan sonra kesinlikle okumayı düşünmem. Bıkkınlık geldi zaten bu konulardan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm...
      Ben ilk defa okuyorum böyle konuya sahip bir kitabı :)

      Sil
  3. Çok iyi yapıyorsun canım. Okumak adeta bir terapi :) bende şuanda elif şafak ustam ve ben okuyorum. Tavsiye ederim çok akıcı gerçekten. zevkle okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle belçim , iyi geliyor...

      Evet bayadır dikkatimi çekiyor onu listeme zevke ekliyorum o zaman ^_^

      Sil
  4. Payetcim, Allah de ötesini bırak kitabını bitirdin mi evetse nasıl buldun?
    ben de bu kitabı almak istiyorum da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet :) gayet okunabilir buldum canım bir buçuk günde bitmişti , beğenmiştim ve suçlanmıştım

      hatta yazdım yazısını payetin kütüphanesi etiketine tıklarsan detaylı bilgi edinebilirsin :****

      Sil
  5. acaba debbie ile tanışmak için doğru bir kitap mı düşümedim değil :D çünkü ben bunu okumadım ve hayır kıskanmadım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah çok sevimlisin haaa asıl ben seni kıskanmıyorum o güzel kitapları denize karşı okuman falan hiç canım çekmiyor :))) öperim seni ve debbie yeşilçam hissi uyandırdı beni ama henüz çok başlardayım :)))

      Sil
  6. İki gün bile çok fazla bir kitap için :) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur fakaaaat iki günden önce bitirdiğim bir romanım yok henüz benim için ideal ikigün :)

      Sil
  7. Ama sen ne tatlı anlatmışsın
    :)

    YanıtlaSil
  8. Cok keyifli bir yazi. Bende okudugum her kitabi not aliyorum blogumda. Fakat bende senin gibi kitap icerigini anlatmakta zorlaniyorum daha dogrusu becerebildigimi sanmiyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim ahukader :) yaza yaza başarabiliriz bence , keyifli okumalar :*

      Sil
  9. Ne güzel anlatmışsın, hemen alıp okumak istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu etkiyi verebildiysem ne mutluuuuu ^_^

      Sil
  10. Derbbie macomber ben ilk 3 kitabını okumuştum. Ben çok begenmistim.
    Sophie kinsella ve tess gerritsen tüm çıkardığı kitaplarini okudum. Bu iki yazarı tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not ediyorum canım aslıhan çok teşekkürler tavsiye için :)

      Sil